Colesterolul și acumularea de placă

11.02.2019 2 Comentarii Despre producătorii noştri,

A fost masa de crăciun un factor de risc pentru sănătatea inimii? Vitamina C și Complexul B în formă lipozomală ar putea fi soluția...

 

Fii cinstit, ai exagerat cu sărmăluţele, cârnații şi cozonacii? Dacă ai făcut-o, e posibil să ai nevoie de ajutorul Complexului B Lipozomal și al Vitaminei C Lipozomale pentru a contracara efectele negative.

 

Colesterolul și acumularea de placă

Bolile arterelor coronare reprezintă principala cauză a decesului la nivel mondial. Această afecțiune inflamatorie tinde să înceapă cu depunerea colesterolului în interiorul pereților arterelor și o acumulare ulterioară a unei plăcii care este în mare parte alcătuită din grăsimi, colesterol, colagen și celule inflamatorii. În timp, placa se poate calcifica și se poate întări, ducând la îngustarea arterelor şi limitând, astfel, fluxul sanguin către inimă. Atunci când plăcile se rup, rănile inițiază un mecanism de răspuns inflamator și acest lucru crește riscul de tromboză, hipertensiune arterială și insuficiență cardiacă.

 

Vitamina C pentru consolidarea pereților arteriali

Vitamina C joacă un rol esențial în repararea sistemului cardiovascular. Această vitamină este importantă pentru sinteza colagenului, de fapt, o deficiență a vitaminei C înseamnă o deficiență de colagen. Colagenul vine sub diferite forme, colagenul de tip III, care formează țesuturi conjunctive, care dau formă și putere inimii și arterelor și colagenul de tip IV, care este necesar pentru a repara vasele de sânge. În afară de rolul său în producţia de colagen, vitamina C are și proprietăți antioxidante puternice,despre care se ştie că inhibă oxidarea grăsimilor, reducând astfel riscul de ateroscleroză.

 

Homocisteina și factorii de risc

Există mulți factori, cum ar fi fumatul, obezitatea, diabetul, lipsa de exerciții fizice, nivelul crescut de colesterol și tensiunea arterială ridicată care măresc riscul bolilor de inimă, dar acestea se datorează, în mare măsură, alimentaţiei neadecvate şi stilului de viaţă nesănătos. Homocisteina crescută este considerată acum un factor major de risc pentru bolile coronare. Homocisteina este un derivat proteic naturalcare are proprietăţi pro-oxidante, spre deosebire de proprietățile antioxidante. Nu numai că ea crește factorii de coagulare, dar crește și toxinele care afectează arterele și cresc inflamația.

 

Vitaminele B lipozomale și homocisteina

Altrient® B Lipozomal conține B6, B12 și o formă patentată de folat numită quatrefolic, care are o rată de absorbţie ridicată, toate acestea fiind cruciale pentru metabolismul homocisteinei, scăderea acesteia și reducerea riscului de boli cardiovasculare. Absorbția slabă sau insuficiența dietetică a acestor substanțe nutritive pot duce la niveluri ridicate de homocisteină și la un risc crescut de boli de inimă.

 

Importanța suplimentelor lipozomale Altrient®

Suplimentele lipozomale de înaltă performanță Altrient, complexul de vitamina B și vitamina C, oferă chiar şi mai multe beneficii pentru sănătate. Acest lucru se datorează unei utilizari inteligente a încapsulării în fosfolipide, care include un procent ridicat de fosfatidilcolină (PC). Cercetările sugerează că suplimentarea cu PC scade nivelurile de homocisteină și, prin urmare, poate reduce riscul bolilor de inimă.

 

Adevărul despre grăsimi şi ce putem schimba

Este cunoscut faptul că grăsimile saturate favorizează inflamaţia și cresc depozitele de colesterol din artere. Cercetările recente au constatat că anumite tipuri de grăsimi saturate, cum ar fi cele găsite în carnea roșie şi mai puţin cele din produsele lactate, pot crește riscul de apariție a bolilor cardiovasculare. Riscul poate fi redus în mod semnificativ prin înlocuirea grăsimilor saturate (carne roșie și lapte) cu grăsimi polinesaturate, care se găsesc în somon, ton proaspăt, macrou, semințe de in și nuci, acestea având şi proprietăți antiinflamatorii și de protecție a inimii.

 

Sfaturi de nutriție pentru o inimă sănătoasă

A avea o dietă sănătoasă necesită mai mult decât consumul de suplimente, desigur. Fitochimicalele și oligoelementele care se găsesc în plante sunt esențiale pentru sănătatea cardiovasculară optimă. Poţi să îi dai inimii un nou început prin scăderea în greutate, renunţatul la fumat, reducerea stresului și exerciții regulate. Fundația British Heart susține că persoanele care fac sport în mod regulat au riscul de a suferi de boli cardiovasculare redus la jumătate. De asemenea, pentru că nutriția este importantă, aici sunt câteva sugestii dietetice valoroase:

  • Fibra solubilă - ajută la menținerea nivelului sănătos de colesterol. Semințele de in și ovăzul sunt surse bune pentru acest tip de fibre.
  • Consumul sporit de antioxidanţi – aceştia se găsescîn fructe colorate, fructe de pădure şi legume şi sunt importanţi pentru a ajuta la menţinerea fluxului sanguin sănătos şi a nivelului de colesterol în limite normale.
  • Usturoiul și sfecla - usturoiul ajută la menţinerea tensiunii arterialeși a nivelului de colesterol în limite normale, iar sfecla crește nivelurile de oxid nitric, o substanță care permite dilatarea vaselor de sânge, îmbunătățirea fluxului sanguin și menținerea nivelului sănătos al tensiunii arteriale.
  • Uleiul de pește, nucile și semințele - surse bune de acizi grași omega 3. Studiile arată că acest tip de acizi graşi sprijină arterele sănătoase, fluxul sanguin, ritmul cardiac normal și nivelul optim de colesterol.

 

Autor: Jacqueline Newson – terapeut nutriţional

Referinţe

American College of Cardiology. Understanding coronary artery disease. https://www.cardiosmart.org/News-and-Events/2016/06/Understanding-CAD. [accessed 29.11.18]

Brink EJ, Katan MB, Olthof MR & Verhoef P. Choline supplemented as phosphatidylcholine decreases fasting and postmethionine-loading plasma homocysteine concentrations in healthy men, The American Journal of Clinical Nutrition, 2005;  82, 1: 111–117.

Brouwer IA, Geleijnse JM, Hornstra G & Nettleton JA. Saturated Fat Consumption and Risk of Coronary Heart Disease and Ischemic Stroke: A Science Update. Ann Nutr Metab. 2017;70(1):26-33.

Clarke R, Halsey J, Lewington S et al. Effects of lowering Homocysteine levesl with B vitamins on cardiovascular disease, cancer and cause-specific mortality: meta-analysis of 8 randomized trials involvolving 37,485 individuals. Arch Intern Med. 2010; 170 (18): 1622-1631.

Cuenca E, Domínguez R, Maté-Muñoz JL, et al. Effects of Beetroot Juice Supplementation on Cardiorespiratory Endurance in Athletes. A Systematic Review. Nutrients. 2017;9(1):43.

Damy T, Kirsch M, Khouzami L, et al. Glutathione deficiency in cardiac patients is related to the functional status and structural cardiac abnormalities. PLoS One. 2009;4(3):e4871.

https://www.thrombosisadviser.com/coronary-and-peripheral-artery-disease/?gclid=Cj0KCQiAuf7fBRD7ARIsACqb8w42ubBTO0NW8CAFcEJT8X5Pk7D5ZiR24snNjNzDLbaQhvFfHlKyF28aAsq1EALw_wcB. [accessed 29.11.18.]

Jacobsen DW. Homocysteine and vitamins in cardiovascular disease. Clinical Chemistry 1998; 44 (8) 1833-1843.

Jones PJH & Wollin SD. α-Lipoic Acid and Cardiovascular Disease, The Journal of Nutrition 2003; 133, 11, 1: 3327–3330.

Malhotra A, Meier P & Redberg RF. Saturated fat does not clog the arteries: coronary heart disease is a chronic inflammatory condition, the risk of which can be effectively reduced from healthy lifestyle interventions. Br J Sports Med 2017;51:1111-1112.

Sudheendran S, Chang CC, Deckelbaum RJ. N-3 vs. saturated fatty acids: effects on the arterial wall. Prostaglandins Leukot Essent Fatty Acids. 2010;82(4-6):205-9.

The collagen connection. https://nutritionreview.org/2013/04/collagen-connection/[accessed 10.12.18.

2 Comentarii

Marioara Ichim:
12.02.2019, 10:51:59 AM
Răspunde

Chiar pot confirma ca vitamina c ajuta. Mie chiar medicul cardiolog mi-a recomandat sa iau si ma simt mult mai bine. Ce-i drept iau si ulei de peste, si Vitamina B12 si ma abtin un pic de la mancaruri grele. Macar de-ar fi la fel de usor si pentru sotul meu. Dar macar l-am convins sa ia Altrient C ca sa scape de raceala...incetuc cu voie buna....el trebuie sa tina sub control si un diabet...

Repciuc Mirela:
14.02.2019, 03:51:39 PM
Răspunde

Interesant articolul dvs. Din "greseala" l-am descoperit si ma bucur, fiindca chiar daca nu imi permit Altrient B luna de luna, chiar is hotarata sa investesc mai bine in sanatatea mea, pe principiul decat mult, prost si fara rost, mai bine mai putin si bun...numa' sa fie bun....Dar revin cu feedback.

Lasă un comentariu