4 nutrienți care lipsesc într-o dietă vegană

Postat de Alina 18.12.2019 0 Comentarii Despre producătorii noştri,

4 nutrienti care lipsesc intr-o dieta vegana

 

4 nutrienți care lipsesc într-o dietă vegană

 

Într-o lume în care sunt acum sute de milioane de vegani şi vegetarieni şi multe alte persoane reduc semnificativ consumul de carne, cum pot cei care urmează o dietă pe bază de plante să îşi asigure o sănătate optimă?

În timp ce urmarea unei diete vegane are avantajele sale, cum ar fi scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului, reducerea sau eliminarea unor întregigrupuri de alimente din dieta dvs. poate afecta nivelurile de vitamine și minerale.

Dacă sunteți vegan sau luați în considerare o schimbare a stilului de viață, iată patru substanțe nutritive cruciale despre care trebuie să știți:

 

Fier

Acest element esențial este o componentă vitală a hemoglobinei, substanța din globulele roșii care transportă oxigenul din plămâni în întregul corp. Lipsa fierului în organism poate provoca oboseală, epuizare și probleme de respirație.

Datorită unei diete bogate în wcereale integrale, veganii consumă cantități similare de fier ca omnivorii. Cu toate acestea, organismul nu absoarbe fierul din sursele bazate pe planteîn mod eficient, ceea ce înseamnă că veganii trebuie să acorde atenție să se asigure că consumă un nivel optim de fier.

 

Vitamina B12

Vitamina B12 sporeşte capacitatea organismului de a amâna debutul oboselii, susține nivelul de energie și crește concentrațiași de asemenea contribuie la metabolismul normal al homocisteinei. Nivelurile scăzute de vitamina B12 pot duce la oboseală, slăbiciune și pierderea poftei de mâncare, precum și constipație și pierdere în greutate.

Vegetarienii și veganii sunt adesea deficienți în B12, deoarece această vitamină se găseşte în carne, pește și unele produse lactate. Cu toate acestea, spre deosebire de unele vitamine B, B12 nu se găsește în alimente vegetale, altele decât cerealele fortificate, laptele vegetal și produse din soia, iar acest lucru face ca persoanele care urmează o dietă bazată pe plante să aibă dificultăţi în a obţine necesarul zilnic.

Această vitamină este, de asemenea, foarte dificil de absorbit în intestin. Cel mult, doar 1% din aportul nostru alimentar va fi absorbit de organism. Un studiu de cercetare a sugerat că veganii ar trebui să consume 6 μg de suplimente de B12 pe zi pentru a asigura niveluri suficiente.

 

Vitamina D

Rolul principal al vitaminei D în organism este acela de a regla aportul de calciu și fosfor, care sunt două minerale esențiale necesare, printre altele, pentru formarea de oase sănătoase. Nivelurile scăzute ale vitaminei solare se pot manifesta ca simptome comune, cum ar fi,de exemplu, starea de spirit scăzută, migrene și dureri.

80-90% din rezervele noastre de vitamina D sunt furnizate de soare, puține alimente furnizând cantități semnificative din această vitamină vitală, deci este o vitamină dificilă pentru orice dietă. Singurele alimente care furnizează vitamina D la un nivel semnificativ sunt ouăle, în special gălbenușurile de ou, dar numai găinile care sunt hrănite cu vitamina D; precum și peștele gras, cum ar fi macrou și hering, ceea ce înseamnă că cei care urmează o dietă pe bază de plante au un risc crescut de a avea niveluri scăzute.

 

Iod

Organismul folosește iod pentru a face hormoni tiroidieni. Acești hormoni ajută la menținerea sănătății celulelor și a ritmului metabolic, precum și la dezvoltarea corespunzătoare a oaselor și a creierului în timpul sarcinii și al copilăriei. Lipsa de iod poate provoca simptome precum slăbiciune, oboseală și senzație de frig și poate duce la o tiroidă subactivă.

Produsele lactate și fructele de mare, cum ar fi crustacee, sunt singurele surse alimentare care asigură un nivel constant de iod. Cantitatea de iod găsită în alimentele pe bază de plante, cum ar fi cerealele și boabele, este inconsistentă și depinde de cât de mult iod este în solul în care planta este cultivată.

 

Cunoașteți-vă nivelurile

Atunci când urmați o dietă vegană poate fi dificil să vă asigurați niveluri adecvate de nutrienți esențiali numai din surse naturale, prin urmare, testarea nivelurilor și suplimentarea corespunzătoare este cel mai bun mod de a vă asigura o sănătate optimă.

 

vegan health betteryou

sursa: betteryou.com/health-hub/4-crucial-nutrients-lacking-plant-based-diet/

Lasă un comentariu

You must fill in your API Key, and choose a list to sync with in the List Settings tab, before the module will work.